Geniální obchodník

V čem musí být geniální obchodník dobrý? Podle příruček by měl umět z obyčejných předmětů dělat věci nabité emocemi. Jeden příklad z praxe jsem si prožila nyní o velikonocích, které již tradičně slavíme s rodinou v Dánsku. Tentokrát trochu netradičně: vyrazili jsme si na velikonoční večeři do kostela. Tedy odsvěceného kostela, ze kterého udělal známý dánský podnikatel Lennart Lajboschitz komunitní restauraci. Nejdříve podnikal s prodejnami levných předmětů zvanou Tiger, kterou známe i my například z Hlavního nádraží. Lze zde do padesáti korun nakoupit vše od kuchyňských doplňků, přes deštníky po prdící polštář.  Večeře v kostele funguje na stejném principu. Vše je dostupné, velmi lidské a otevřené. Zaplatíte padesát dánských korun, což při kupní síle Dánska se zdá přirovnat k padesáti korunám českým pro Čechy. Za to dostanete čtyřchodové menu s nápojem. Není zde obsluha, ale u každého stolu si mají tři lidé donést jídlo pro všechny. Navzájem se tak i poznají.  V kostele je každý večer narváno, a protože Dánsko nikdy nebralo sociální rozdíly příliš vážně, sedí tu vedle sebe manažeři, dělníci, učitelé či lékaři. Možná by si někdo řekl, že se na tom nedá vydělat. Chyba! Geniálnímu obchodníkovi Lennartovi  už i tento business hlásí černá čísla. Kupuje další kostely a kromě večeří servíruje už i komunitní snídaně. Z jakého produktu uděláte emocionální záležitost vy?  Článek o Lennartu Lajboschitzovi najdete v květnovém HR foru.

loading