Letní HR škola

Jak měřit peníze vložené do rozvoje zaměstnanců?

Jak efektivně měřit návratnost investic do rozvoje a vzdělávání zaměstnanců nebo manažerů? Vzdělávací společnost MgC Group společně s Českou zemědělskou univerzitou vyvinula metodu, díky které lze efektivitu investice měřit. Metodu SYMERO představili českým firmám v rámci Business meetingu, který pořádala společnost MgC už třetím rokem. Metoda, díky kombinaci vzdělávacích a analytických metod, hodnotí posuny v měkkých a tvrdých dovednostech zaměstnanců a zaznamenává úroveň jejich znalostí a dovedností před a po rozvojovém programu.

 

Ve všech oblastech podnikání je sledována návratnost investic. Právě měření efektivity rozvojových metod a programů zaměstnanců firem bývá považováno za téměř neměřitelné. Všeobecný nástroj dosud neexistoval. Částečně ho nahrazovaly psychodiagnostické testy. Ty se ale nezaměřují na specifické měkké dovednosti a schopnosti zaměstnanců. S novým řešením pro měření reálného vlivu rozvojových programů – metodou SYMERO™, přišla společnost MgC Group a Česká zemědělská univerzita. Metoda propojuje matematické modelování s metodikou využívanou ve vzdělávání a hodnotí skutečné zlepšení v zadaných kompetencích zaměstnanců.

„Veškeré vzdělávací a rozvojové aktivity jsou průběžně monitorovány specializovanou metodikou, kterou jsme vyvinuli společně s  Českou zemědělskou univerzitou. Metoda SYMERO™ umožňuje zcela konkrétně změřit a vyhodnotit efektivitu investice do rozvoje konkrétní skupiny účastníků nebo jednotlivce,“ říká Martina Jandečková, jednatelka MgC Group.

„Vstupní data pro měření získáváme zejména z fungujících systémů a především kompetenčních modelů a nástrojů firem nebo v rámci analytických kroků v počátku projektu. To mohou být informace z development a assessment center, screeningu, iniciačních workshopů nebo třeba mystery shoppingu, analýz spokojenosti zaměstnanců nebo psychodiagnostických testů. Vždy záleží na potřebách konkrétní firmy,“ uvádí Martina Jandečková.

 

Základem jsou cíle vzdělávání

Jak metoda funguje? Na začátku a na konci rozvojového programu jsou účastníci hodnoceni ve vybraných kompetencích. Ty jsou definovány klientem dle aktuálních cílů rozvoje a jsou hodnoceny na základě zvolené hodnotící škály. Každé kompetenci je přiřazena její váha, která charakterizuje důležitost dané kompetence pro danou pozici v rozvoji.

 

loading