Nečekaná konkurence

„Nikdy bych nečekala, že se tahle společnost stane naší konkurencí,“ popsala zástupkyně velké banky situaci, kdy na plakátech jeden obchodní řetězec zveřejnil příjmy pokladních. Byly překvapivě vysoké. „Teď je to jeden z nejčastějších argumentů našich lidí, kteří jsou kvůli tomu nespokojeni. Cítí se nedostatečně ohodnoceni nebo popisují, že to snižuje status jejich pozice. Informaci na billboardech si přečetli všichni, i třeba jejich rodinní příslušníci a ti mají teď různé názory a tlaky na naše lidi. Naši zaměstnanci buď chtějí zvýšit plat, nebo jsou nespokojení, hledají nové příležitosti a potenciálně odcházejí.“

Pokojná navzájem sdílející HR komunita doznala z poslední dva roky pořádnou změnu. Firmy bojující o zaměstnance se staly konkurenty a pečlivě si střeží know how v oblasti náboru a odměňování. Poznali jsme to i my v PMF při přípravě únorové akce věnované náboru. Byla právě věnovaná zajímavým projektům v oblasti recruitementu a employer brandingu. Více než jindy jsme zjišťovali, že se zajímavými strategiemi nikdo ven v současnosti nevystupuje. Tuhle proměnu není třeba ale vnímat jen negativně. Najednou se HR profesionálové dostávají do role, kdy střeží obchodní tajemství, což bývalo dříve hájemstvím pouze výroby či obchodu. Jistě to zvyšuje jejich důležitost a prestiž. Za nás jako asociaci HR však budeme rádi za všechny, kteří se nebudou bát rodinné stříbro ukázat. Třeba se dá díky sdílení ještě vybrousit na lepší úroveň.

loading