Ze zákulisí

Bylo parné léto, seděla jsem na chalupě u pískoviště se třemi dětmi, když mi zazvonil mobil. Můj známý mě požádal o akutní pomoc: je lektor a má možnost získat zakázku u významné firmy, když do dvaceti minut pošle v angličtině nabídku školení na emoční inteligenci. Bohužel je právě v Bauhausu a nemá u sebe notebook.

Rychle jsem vyndala svůj a napsala na jeden list papíru, co mě k tématu napadlo. O emoční inteligenci jsem sice ledacos četla, ale žádný odborník rozhodně nejsem. Tak jsem tam „hodila“ něco o hněvu, přimíchala něco o empatii a přislíbila měření vlastních dovedností. Za průběžného ukázňování dětí odeslala patřičné firmě. Zatelefonovala jsem známému se smíchem, že tohle asi nevyjde.

Léto odeznělo a já zasedla před počítač do kanceláře. Přišel mi email od jedné renomované vzdělávací společnosti s nabídkou školení. Které mne prý zaujalo? Na které bych se ráda přišla podívat? Nechtěla bych napsat o nějakémkurzu článek?

Zaujala mne emoční inteligence, tak jsem si chtěla počíst, co nabízejí.

Asi tušíte. Text v brožuře byl do písmene identický s tím, který jsem sama vyťukala před měsícem ve shonu na pískovišti. Akorát lektor zde nebyl uveden.(Jakjsemzjistilapozději, nabídku převzali při výběrovém řízení bezvědomí mého známého.)

V tomto čísle píšeme o outsourcingu. Společnosti outsourcují, protože očekávají od externích dodavatelů vysokou profesionalitu a odbornost. Jak ji ale mezi nimi najít? Držím vám palce, ať sáhnete po těch, kteří nemají know-how z pískoviště.
Tento článek byl publikován v zářiovém čísle časopisu HR forum, ročník 2013.

loading